Skorzystaj z lawety w tanie holowanie warszawa

Ważne informacje

Bezpieczeństwo to podstawa każdego biznesu. Pamiętaj, że każdy pojazd który przewozisz dzięki usłudze TANIE HOLOWANIE WARSZAWA jest ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności cywilnej. Nie musisz się obawiać, że Twój pojazd zostanie uszkodzony przez czynniki zewnętrzne  lub w trakcie holowania. 

O nas

TANIE HOLOWANIE WARSZAWA to element większej grupy MLP Serwis - lidera na rynku napraw powypadkowych i mechaniki pojazdowej. 

Dla wielu z Was temat wydaje się bardzo oczywisty, nie mniej diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. W ostatnich latach w Polsce nie było prawdziwej zimy - w pełnym tego słowa znaczeniu. Temperatury dobowe rzadko kiedy schodziły poniżej zera, a opadów śniegu mogliśmy doświadczać okazjonalnie. Zmiany klimatyczne spowodowały, że co raz częściej nasze zainteresowania kierujemy w stronę opon wielosezonowych, które dają komfort podróży zarówno w lato jak i zimę, oraz pozwolą zaoszczędzić pieniądze. Jednak czy opony są jedynym elementem, na który należy zwrócić uwagę?

Jak pokazuje badanie opinii publicznej wykonane na zlecenie MLP Serwis, aż 84,7% ankietowanych zmienia opony w zależności od sezonu. To bardzo ładny wynik, biorąc pod uwagę fakt, że na polskich drogach porusza się blisko 30 mln pojazdów. Dane te wskazują na znaczną dbałość o bezpieczeństwo i komfort podróży. Jak natomiast wyglądają wyniki badania w innych kwestiach? Przekonajmy się.

Jak prawidłowo dbać o samochód podczas zimy?  Tanie Holowanie Warszawa radzi!

Mało kto wie, że za podtrzymanie systemów bezpieczeństwa oraz systemów komfortu odpowiada akumulator. Ogniwo, które każdy posiada w swoim pojeździe również się zużywa. Częste rozładowywanie, naładowywanie, niedoładowywanie, regularne obciążanie mnogą ilością urządzeń powoduje, że wydajność naszego akumulatora spada. Wydajność akumulatora spada również wraz z temperaturą za oknami.  Każdy akumulator posiada kilka parametrów. Dwa najpopularniejsze to jego pojemność, która informuje użytkownika o ilości zgromadzonego ładunku oraz prąd rozruchu, który mówi nam jak duży "prąd" podawany jest w trakcie rozruchu. Istnieją akumulatory klasyczne czyli kwasowo-ołowiowe, co raz częstsze żelowe oraz te do najbardziej wymagających samochodów, czyli EFB czy AGM. Z badania rynku wynika, że tylko 19,2% użytkowników aut sprawdza stan techniczny swojego ogniwa. Co zrobić aby sprawdzić czy mój akumulator jest ok? Najprostszym sposobem jest krótka wizyta w serwisie. Serwis sprawdzi czy akumulator, który jest w aucie jest odpowiedni pod kątem jego rodzaju oraz czy trzyma założone parametry. Regularne sprawdzanie akumulatora da nam pewność, że kiedy przyjdą chłodne dni, nasze auto na pewno odpali, a systemy bezpieczeństwa zadziałają jak powinny.

Kolejną ważną kwestią jest klimatyzacja. Co? Klimatyzacja? Jaki to ma związek z zimą? Polskie "zimy" są z reguły wilgotne. Standardowa wilgotność zimowych dni to 80-90%. Takie warunki pogodowe powodują, że szyby parują szybciej a widoczność jest mniejsza. Aspekt widoczność to kluczowa kwestia bezpieczeństwa. Bez prawidłowej widoczności mamy mniejsze szanse na wyjście z opresji - choćby cofając nie zauważymy słupka. Na pewno każdemu choć raz taka sytuacja się zdarzyła. "A bo nic nie widziałem", "Wczoraj tego słupka nie było" - czy to nie brzmi znajomo? No właśnie :) Jak temu zaradzić? Serwis klimatyzacji w aucie regularnie użytkowanym powinno się robić raz na dwa lata, natomiast filtr kabinowy należy wymieniać co roku. Uważamy, że późna jesień jest idealnym czasem na taką wymianę. Sprawny układ klimatyzacji pozwala usunąć parę i wilgoć ze środka pojazdu. Koszt wymiany samego filtra kabinowego nie powinien przekroczyć kilkudziesięciu złotych razem z wymianą. Serwis klimatyzacji to już większy wydatek i zależny od modelu auta, gdyż serwis klimatyzacji to nie tylko inspekcja, ale również wymiana czynnika.

Zimowy płyn do spryskiwaczy, to kolejna bardzo ważna kwestia wpływające na nasz komfort i bezpieczeństwo. Dostępny na każdej stacji benzynowej, w różnych zapachach i pojemnościach. Zielone, niebieskie, czerwone. Do wyboru do koloru. No ale stało się. Wskazówka termometru spadła poniżej 0, pompka pracuje, ale płyn nie leci. Co robić? No i znowu okazuje się, że "zima zaskoczyła drogowców". Spokojnie, nie martw się. Można to załatwić w miarę szybko i bez dodatkowych kosztów. Krok pierwszy: zakup zimowy płyn do spryskiwaczy. Krok drugi: udaj się do ciepłego pomieszczenia, może to być galeria handlowa, która posiada ogrzewany parking. Krok trzeci: poczekaj aż cały zamarznięty płyn się roztopi. Krok czwarty: wypompuj spryskiwaczem cały płyn ze zbiorniczka. Krok piąty: zalej nowy zimowy płyn do spryskiwaczy. Po pięciu etapach operacje można uznać za udaną. Sam widzisz, że gdybyś wcześniej na to zwrócił uwagę, dziś zaoszczędził byś czas. Wyżej opisana sytuacja, to najbardziej popularna usterka, jednak może zdarzyć się też tak, że w wyniku zamarznięcia płynu dojdzie do spalenia pompki lub bezpiecznika. Wtedy musisz liczyć się z większymi wydatkami i większą stratą czasową.

Ostatni, bez apelacyjnie najważniejszy element, na który trzeba koniecznie zwrócić uwagę to układ hamulcowy, a zasadniczo płyn hamulcowy. Mało kto wiem, że płyn hamulcowy ma wiele cech, w tym cech negatywnych. Wraz z upływem czasu w płynie hamulcowym zaobserwować można zasadnicze ilości wody, która pochłaniana jest z otoczenia. Udział wody w płynie hamulcowych jest niepożądana, mianowicie przy temperaturach dodatnich mamy poczucie, że nasz hamulec jest tępy, auto nie chce zahamować. W niskich temperaturach natomiast może dojść do sytuacji, że przewody hamulcowe po prostu zamarzą i auto zupełnie nie będzie hamowało. Diagnostyka odbywa się przy użyciu specjalnego urządzenia, które w kilka chwil pokaże czy ilość wody w płynie jest tolerowana, czy może płyn wymaga natychmiastowej wymiany.

Bez wątpienia, kwestii wartych uwagi jest na pewno więcej, nie mniej jeśli zwrócisz uwagę przynajmniej na te cztery, będziesz mógł bezpiecznie i komfortowo podróżować przy niskich temperaturach. Przypominamy jeszcze raz: AKUMULATOR, KLIMATYZACJA, PŁYN DO SPRYSKIWACZY i PŁYN HAMULCOWY.

Szerokiej drogi, TANIE HOLOWANIE.

 

Jak przygotować auto na zimę? Krótki poradnik.

04 lutego 2021
Skoda Fabia 2018 po wymianie opon na zimowe w serwisie partnerskim tanie holowanie warszawa
Logotyp naszej firmy to laweta holująca samochód osobowy.